مقالات

حساسیت به کفش چیست و چه تبعاتی در پی دارد؟

حساسیت به کفش چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از استفاده از یک کفش خاص ، دچار خارش، قرمزی و حتی جوش در پاهایتان شوید.
با این علائم می توان گفت ممکن است شما به چسب ها، مواد شیمیایی و پلیمر به کار برده شده در کفش ها حساسیت نشان داده باشید.
این مواد اغلب حساسیت درماتیت یا کهیر ایجاد می کنند؛ آنها که این آلرژی را تجربه کرده اند، می دانند که این آلرژی اغلب بسیار دردناک و همراه با سوزش و خارش است.

چکمه های ایمنی سیاه و سفید

علائم آلرژی به کفش

کفش
ممکن است وقتی کفش جدیدی را می پوشید، پاهای تان دچار قرمزی، حرارت، خارش و عرق کردن شود، در برخی موارد این مشکلات در همان ساعات نخست پس از پوشیدن کفش پایان می یابد اما گاهی تا یک هفته بعد از استفاده نیز این علائم ادامه پیدا می کند و تا آنجایی پیشرفت می کند که شما احساس می کنید که پوستتان دچار سوختگی یا زنبور گزیدگی شده اید.

هنگامیکه جوش پا رشد میکند، بهبود آن معمولا هفته ها طول می کشد، بهتر است برای پیشگیری از تکثیرجوش از خاراندن آن جدا خودداری کنید.

دلایل ایجاد و تشخیص آلرژی به کفش :

کفش
یک متخصص امراض پوستی می تواند به تشخیص آلرژی به کفش (درماتیت) کمک کند.
پزشک میتواند شما را معاینه کرده یا با آزمایش متوجه شود که پاهای شما نسبت به چه کفش هایی واکنش نشان میدهد و نسبت به چه جنس و مواد اولیه ای حساسیت دارد.

نکته: وقتی که به پزشکتان مراجعه می کنید می توانید کفشتان را با خود ببرید تا به شما در تشخیص دلایل ایجاد حساسیت کمک کند..

اگر جوش و قرمزی در قسمت بالایی پا باشد این بدان معناست که شما به مواد شیمایی و مواد، رنگ ها و چرم و چسب موجود در قسمت بالایی کفش تان حساسیت دارید، وجود سوزش در قسمت کف پا نشان میدهد که شما ممکن است به افزودنی های لاستیکی در قسمت کف کفش یا جنس کفی حساس باشید.

آیا شما سایز مناسب کفش خود را میپوشید؟
در کفش های Canvas وجود سولفید متیل تیتو می تواند حساسیت ایجاد کند. در تحقیقات مربوط به همین زمینه در سال ۲۰۰۹ مشخص شد که مواد شیمایی و کرومات موثرترین دلایل ایجاد سوزش و خارش پا هستند؛ اخیرا مواد شیمایی جدیدی در صنعت کفش سازی وارد شده اند و به همان نسبت حساسیت ها و آلرژی های جدید نیز پیش آمده اند.

درمان

کفش
اجتناب از مواد شیمیایی که درماتیت را به وجود می آورند در پیشگیری و درمان آلرژی بسیار مفید و موثر است، البته شناسایی عوامل ایجاد کننده آلرژی راهی مهم در بهبود جوش و سوزش و درد پای شماست. شما خودتان می توانید در این مورد تحقیق کنید و بفهمید که مشکل ایجاد شده در پای شما معلول استفاده از کدام ماده است.

اگر شما مبتلا به یک جوش یا عفونت جدی و دردناک شده اید، به پزشک متخصص مراجعه کنید و از کرم استروئید قوی استفاده کنید .
لازم است بدانید که اغلب موادی که در کفشهای ملی استفاده می شود آنتی باکتریال هستند و احتمال ایجاد آلرژی با پوشیدن آنها بسیار اندک است.

ویژگی کفش پرستاری چیست ؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید