سلامت پا, مقالات

بهترین سن برای کفش پوشیدن کودک

بهترین سن برای کفش پوشیدن کودک - کفش شهپر

چه شما بخواهید حضوری برای کودک خود کفش بخرید چه بخواهید خرید اینترنتی بکنید سوالات بسیاری در این زمینه وجود دارد که پیش از خرید باید به آنها پاسخ دهید. چه کفشی مناسب کودکی است که تازه راه افتاده است؟ چگونه تشخیص بدهید که سایز واقعی پاهای او چیست؟

دکتر جین اندرسون متخصص پا در مرکز چاپل هیل کارولینای شمالی و همچنین سخنگوی انجمن پزشکی پا در زمینه ی پا در آمریکا می گوید: “فکر می کنم والدین همواره نگران هستند که یک کودکی که تازه راه افتاده است نمی تواند احساس خود را از راحتی خود در کفش هایش بیان کند.” اما نگرانی وجود ندارد چند نکته وجود دارد که با به کار بستن آنها می توانید کفش های مناسب را برای کودک نوپای خود انتخاب کنید.

آیا کودک نوپای شما آماده ی کفش پوشیدن است؟

ابتدا از خودتان بپرسید که آیا کودک شما آمادگی پوشیدن کفش را دارد؟ آنها تا زمانی که راه نیافتاده اند به کفش نیازی ندارند.

دکتر آندرسون می گوید: “پیش از اینکه یک کودک شروع به راه افتادن بکند فقط به کفش برای گرم کردن پاهای خود بیشتر نیاز دارند.”

در واقع انجمن متخصصان پا در آمریکا معتقد است که کفش نپوشیدن حتی برای رشد پای کودک مفید هم است و می توانید فقط با جوراب پاهای او را گرم کنید.

بهترین سن برای کفش پوشیدن کودک - کفش شهپر

هنگامی که کودک شما راه می افتد همان موقع نیاز واقعی به پوشیدن کفش در بیرون از خانه در جاهای عمومی دارند و نه در خانه و بهتر است در خانه با پاهای برهنه راه بروند.

بهترین راه برای فهمیدن زمان خرید و تعویض کفش کودک، پرسیدن از خود کودک است. همچنین به طور مرتب کفش کودک را برای پیدا کردن فرسودگی یا درز و پارگی مورد بررسی قرار دهید. زمانی که گوشه های کفش از دیگر قسمت ها سریع تر فرسوده می شود، دلیل این است که کفش به اندازه کافی گشاد نیست.
زمانی که پنجه کفش تغییر شکل می دهد یا به صورت سر به هوا قرار می گیرد و یا پاشنه کفش کمی فرسوده شده باشد، وقت آن است که یک کفش جدید تهیه کنید. بهتر است بعدازظهرها به خرید کفش بروید تا پای شما متورم نباشد.
پیشنهاد می شود به فروشگاه هایی بروید که به طور ویژه و تخصصی کفش کودک می فروشند و کارکنان با نحوه برخورد با کودکان لجوج به خوبی آشنایی دارند و از این طریق کفش مناسب تری را به شما پیشنهاد خواهند کرد. از آنجایی که پای کودک خیلی سریع رشد می کند، پس هزینه زیادی خرج کفش نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید