دسته‌بندی نشده, سلامت پا, مقالات

انواع کفش های ایمنی صنعتی و کارگاهی

کفش های ایمنی متناسب با محیط کاری مورد نظر دارای ویژگی ها و مشخصات فنی مختص به خود بوده و در تولید آنها موازین و پارامترهای خاصی رعایت شده است.

در محیط های کاری صنعتی و تولیدی بر اساس نوع کار، ابزارها و ماشین آلات یا مواد موجود خطرات مختلفی با دامنه آسیب های کم تا زیاد وجود دارد. که نوع این خطرات در محیط های مختلف کاری ممکن است از همدیگر متفاوت بوده یا در برخی از آنها مشترک باشند. در ادامه ی این مقاله از شهپر  به اجمال انواع کفش های ایمنی در فضاهای صنعتی و کارگاهی را معرفی می کنیم:

انواع کفش های ایمنی صنعتی

1 – کفش های ایمنی مهندسی

کفشهای ایمنی مهندسی  که مخصوص کار در ساختمان ها و معماری ها و … می باشند و طوری طراحی شده اند که در مقابل افتادن اشیای سنگین و همچنین لغزندگی و ضربه پذیری و … مقاوم می باشند و در کارخانه جات مصالح ساختمانی، پروژه های عمرانی و راه سازی، سنگ بری و آتش نشانی ها و … به کار برده می شود.

2 – کفش های ایمنی ضد برق

این کفش ها در مکان هایی به کار برده می شوند که با جریان الکتریسته و برق سرو کار دارند. این کفش ها جریان برق را از سطوح دارای بارهای الکتریکی یا جریان برق به پا منتقل نمی کنند و در آسانسور سازی ها و اداره جات برق و آتش نشانی ها و … به کار برده می شود.

3- کفش ایمنی ضد لغزش

کفش ایمنی - کفش شهپر

که در اینگونه کفش ها به کفی و زیره بیشتر توجه شده ، دارای طرح های عاجی شکل هندسی، جنس بیشترشان از لاستیک است. اینگونه کفش ها در محیط هایی که امکان ریزش مواد روغنی و فرواده ای نفتی دیگر بر سطح زمین در نتیجه خطر لغزش و سُر خوردن پرسنل و کارگران وجود دارد(مانند پالایشگاه ها، واحدهای تعویض روغن، کارخانجات روغن کشی و …) مورد کاربرد است.

4 – کفش ایمنی مقاوم در برابر مواد قلیایی و اسیدی و مواد شیمیایی

در صورت ریخته شدن اسید بر روی این کفش ها  به پا آسیب نمی رسانند. این کفش های ایمنی در کارخانجات فراورده ای شیمیایی(مانند تولیدکنندگان آمونیک، کلر، سود سوز آور، اسید نیتریک، سولفوریک اسید و …)، کارگاه های قالب سازی و جواهرسازی و کارگاه هایی که با فلزات سر و کار دارند به کار برده می شوند.

5 –کفش ایمنی مخصوص کار با وسایل سنگین

کفش ایمنی - کفش شهپر

چکمه های ایمنی دیگری که مخصوص کار با وسایل سنگین می باشند و از آنها در کار گاه هایی که با وسایل سنگین سر و کار دارند استفاده می شود و از نوع ضد آتش و ضد برق آنها در آتش نشانی ها نیز به کار برده می شود.

6 – چکمه ایمنی ضد برق

که این نوع از چکمه های ایمنی نیز کاربرد یکسانی با کفش های ایمنی ضد برق دارند و در نقاط بسیار حساس به کار برده می شوند و ساق پا را در امان نگه دارد.

7 – چکمه های ضد اسید

 که به دلیل ساق دار بودن با کفشهای ضد اسید متفاوت می باشند و اما کاربرد تقریبا یکسانی دارند.

8 – کفش های ایمنی ساق دار(بوت)

از انواع کفش های ایمنی می باشد که با چکمه و کفش ایمنی یک ویژگی دارند با این تفاوت که دارای ساق کوتاه تر از چکمه و بلند تر از کفش ایمنی معمولی هستند. بنابراین چکمه های ایمنی بر حسب کار می تواند ساق دار یا بدون ساق یا چکمه های ایمنی ساق دار و … باشد و وظیفه همه ی آنها محافظت از پا می باشد. Sweetie massage chick getting fucked Horny Alexis Ford is into hardcore buggering Stepteen Anya Olsen licks stepmom Reagan Darling is tempting fellow with her tits Roxy Raye stretches her anus with a metal speculum and receives an anal reaming Kinky whore Melany loves big stuff in her pussy Cute and Tiny Blonde Halle nugget porn Whore wife Jodi West getting fucked by next door guy Ralph Long Chick receives both of her lusty fuck holes fucked Frisky blonde Kayla Green felt hard cock in her tight ass hole Independence fuck with freedom babe Phoenix Marie Playful bitches Rowan and Lorna try their new toys

9 – کفش ایمنی نسوز

کفش ایمنی - کفش شهپر

 که بیشتر توسط آتش نشانان به کار برده می شوند و در برابر آتش مقاوم می باشند.

کفشهای ایمنی گاها دارای چند ویژگی یک جا می باشند و از این رو در چند شغل مختلف مشترکا به کار برده می شود برای نمونه فولادی که در پنجه کفش های ایمنی وجود دارد در اکثر کفشهای ایمنی وجود دارد و در کفش ایمنی حفاران و آتش نشان ها و تونل سازان و معماران و … بطور مشترک استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید