مقالات

انواع چرم کفش (قسمت دوم)

انواع چرم

انواع چرم

ما در قسمت قبل مطالبی در مورد تاریخچه کفش چرم و لزوم دانشتن مطالبی در این زمینه صحبت کردیم. اکنون به ادامه مطالب و معرفی انواع چرم می پردازیم.

مثل هر چیزی در دنیا، چرم هم درجات و انواع مختلفی دارد. بهترین چرم در قسمت هایی از حیوانی بدست می آید که در معرض نابودی و خرابی قرار دارند، مانند کمر و پشت حیوان، یا بدترین قسمت ها از سمت سر و پاها و یا شکم حیوان بدست می آید.

ویژگی کفش پرستاری چیست ؟

چرم Full Grain Leather

انواع چرم

چرم کامل یک چرم با کیفیت عالی است که در قسمت بالایی زنجیره چرم ها قرار دارد. واژه کامل یعنی این که چرمی که فرآیند رفع نا خالصی ها روی آن اعمال شده است. طبیعت سفت و فشرده چرم از احتباس رطوبت جلوگیری میکند.

اما همین موضوع نشان میدهد که این چرم ضخیم تر است.

ضخامت و سفتی را که کنار بگذاریم، تنها برخی از قسمت های یک حیوان برای چرم کامل مناسب هستند. به خاطر همین این نوع چرم بسیار گران است و پردازش آن نیز سخت تر می باشد.

چرم کامل یک ماده بسیار قوی است که یک محصول عالی را درست میکند و برای سالها عمر میکند.

چگونگی آبگریز کردن کفش چرم طبیعی !

چرم Top Grain

انواع چرم

این چرم خیلی شبیه به چرم کامل است. اما با یک تفاوت، این نوع چرم در عمل Sanding سبکی قرار میگیرد تا یک سری ناخالصی های آن گرفته شود. این به این معناست که این نوع چرم در حالیکه ویژگیهای چرم کامل را دارد، ظریف تر و نازک تر و با دوام کمتر است. شاید بگویید که در مقایسه با چرم کامل درجه پایین تری دارد. این چرم در پایان صاف تر است اما برای تنفس و زنگار بسیار بد است.

اصلی ترین مشکل با چرم Top Grain  دوام آن است از آنجا که نازک تر است، گزینه ایده آل برای ساخت کیف و کفش نیست.

نکاتی برای نگهداری از کفش چرم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید