سلامت پا, مقالات

اشتباهات رایج هنگام خرید کفش ورزشی مناسب

کفش ورزشی مدل های مختلفی دارد به همین دلیل پیدا کردن کفش مناسب کار آسانی نیست. اکثر افراد هنگام خرید کفش به تناسب بین پای و خود و کفش دقت نمیکنند و این سبب میشود کفش نامناسبی انتخاب کرده و مشکلاتی همچون عدم راحتی هنگام استفاده از کفش را تجربه خواهند کرد.

در این مقاله از شهپر قصد داریم به چند اشتباه رایج هنگام خرید کفش ورزشی مناسب بپردازیم.

توجه به ظاهر و زیبایی کفش ورزشی

برخی از افراد عادی و یا حتی ورزشکاران هنگام خرید کفش تنها جنبه های زیبایی را در نظر می‌گیرند و دوست دارند انتخابشان مطابق با مد نیز باشد. هنگام خرید کفش ورزشی به راحتی و کیفیت آن بیش از ظاهر اهمیت بدهید.

کفش ورزشی مناسب

امتحان نکردن تمامی گزینه ها

هنگام خرید کفش ورزشی تمامی گزینه‌های مشابه را با توجه به بودجه‌ای که برای خرید اختصاص داده‌اید امتحان کنید. کفش ورزشی مناسب برای پیاده‌ روی و کفش ورزشی مناسب برای باشگاه ویژگی‌های خاص خود را دارند، پس با توجه به فعالیتی که می‌خواهید انجام دهید کفش را انتخاب کنید.

خرید کفش ورزشی تنگ 

کفش را بپوشید و چند قدمی با آن راه بروید. اگر پاهایتان در کفش جمع می‌شود و یا پاشنه‌های پا بیرون می‌آیند از خرید آن کفش صرف نظر کنید. علی‌رغم اینکه، بعضی جنس‌ها مثل چرم به مرور زمان جا باز میکند، تنگ بودن زیاد باعث آسیب رسیدن به پا و سختی هنگام راه رفتن می‌شود.

اگر به مدت طولانی و به طور مداوم پیاده‌روی می‌کنید، کفش‌ ساق‌دار انتخاب کنید تا به پاهایتان فشار وارد نشود. اگر دچار بیماری چون دیابت هستید، انتخاب‌هایتان محدود است و لازم است با اطلاعات کافی از شرایط بیماری یک کفش مناسب انتخاب کنید. کفشی بیماران دیابتی، کفش راحتی است که فشار زیادی بر پاشنه و کمر وارد نکند و کفی منعطفی داشته باشد.

کفش ورزشی مناسب

خرید کفش در زمان نامناسب

پا‌ها بطور طبیعی در ساعات انتهایی روز اندکی ورم می‌کنند به همین خاطر بهترین زمان برای اندازه کردن کفش عصر و پس از غروب آفتاب است.

انتخاب سایز کفش

اکثر افراد فکر می‌کنند اندازه همه کفش‌های ورزشی یکسان است ولی اینطور نیست. برای مثال ممکن است کفش سایز ۸ برند نایک با کفش سایز ۸ برند نیو بالانس کاملا تفاوت داشته باشد. پس بهتر است هنگام خرید کفش یک برند خاص را ملاک انتخاب خود قرار ندهید.

ورزشکاران حرفه‌ای و با تجربه می‌دانند که پوشیدن یک کفش مناسب برای ورزش و پیاده‌روی بسیار مهم است. همچنین خرید این نوع کفش معمولا جذاب و از لحظات سرگرم‌کننده به شمار می‌رود. کفش‌های ورزشی با مدل، رنگ و قیمت متفاوت در اختیار مشتریان قرار دارد. و هر کسی با توجه به سلیقه و بودجه خود می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند. این که شما چه نوع کفش ورزشی و با چه قیمتی را انتخاب می‌کنید مهم نیست. اما مراقبت و نگهداری از کفش ورزشی برای همه ضروری است. توجه کنید که مراقبت و نگهداری از کفش ورزشی را از ابتدا شروع کنید تا مشکل جدی برای آن پیش نیاید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید