سلامت پا, مقالات

چه عادت هایی که باعث آسیب دیدن پاها می شوند؟ (1)

انجام فعالیت های حرکتی از همان ابتدای صبح یعنی درست از زمانی که از خواب بیدار می شوید تا زمانی که دوباره به خواب بروید تاثیر مستقیم روی سلامت پاهای شما دارند؛ در این میان فعالیت هایی انجام می دهید که ناخواسته به پاهایتان آسیب می رسانید. در این مقاله از شهپر به معرفی برخی از این حرکات اشتباه می پردازیم.

چه کارهایی که باعث آسیب دیدن پاها می شوند؟

1- شما برهنه راه می روید:

شما آزادی را دوست دارید. گاهی پا برهنه رفتن، راه بسیار خوبی برای انجام دادن به نفس کشیدن و کشش پاهای شما است. اما رفتن پا برهنه به طور مداوم نوعی فاجعه است. بدون حمایت مناسب قوس، قوس های شما به مرور زمان صاف می شوند.

2- شما کفش پاشنه بلند می پوشید:

آسیب دیدن پاها - کفش شهپر

کفش پاشنه بلند به معنای واقعی کلمه اشتباه است. فضای باریک و موقعیت اجباری غیر طبیعی برای پا و مچ پا بسیار غیر قابل تحمل است. کفش پاشنه بلند کاملاً راه رفتن طبیعی شما را تغییر می دهد. حتی باعث کوتاه شدن عضلات شما و آسیب رساندن به کمر شما می شود.

3- آسیب به پاها با ورزش نکردن:

شما ورزش نمی کنید. افزایش وزن و غیر فعال بودن یکی از بدترین کارهایی است که می توانید برای پاهای خود انجام دهید.

4- کفش های مسطح و کاملاً صاف می پوشید:

پوشیدن کفش صاف - کفش شهپر

این گونه کفش ها از قوس پای شما هیچ پشتیبانی نمی کنند و شما با این کفش ها بسیار دست و پا چلفتی می شوید.

5- سیگار کشیدن و آسیب دیدن پاها:

استعمال دخانیات باعث انسداد شریان ها می شود که به نوبه خود باعث گردش بد می شود. گردش خون بد به آسیب عصبی دردناک کمک می کند و پای شما اولین جایی است که تحت تأثیر قرار می گیرد. با ترک عادت سیگار کشیدن، سلامت قلب خود را بهبود بخشید. خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش داده و گردش خون را نیز بهبود می بخشید. این به معنای سلامتی بهتر بدن و پاهای سالم تر است.

6- شما کفش های نوک تیز می پوشید:

 

آسیب دیدن پاها - کفش شهپر

فضای تنگ برای انگشتان پا اولین قدم برای ایجاد صدمات مزمن و تغییر شکل های انگشتی مانند است.

7- کفش هایی می پوشید که بسیار گشاد هستند:

بسیاری از افراد به پوشیدن کفش هایی که برای پاهایشان خیلی بزرگ هستند عادت کرده اند، اما این درست نیست. کفش هایی که خیلی بزرگ هستند نیز شکل پا را تغییر می دهند و مضر هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید