مقالات

چه کفش هایی باعث بروز میخچه در پا میشود؟

کفش های غیر استاندارد میتوانند باعث بروز بیماریهایی در پا شوند . میخچه نیز عارضه ای میباشد که در اثر پوشیدن کفش های نا مناسب در پا وجود می آید.میخچه بیشتر در محل هایی که  فشار استخوانی موجود می باشد ایجاد شده وعموماً در کف پا ایجاد می شود .می توان با برداشت فشار مزمن از محل آسیب دیده از ایجاد میخچه پا جلوگیری کرد .یکی از راهکار های ارائه شده توسط متخصصان برای جلوگیری از میخچه پا استفاده از کفی مناسب می باشد.(کفش شهپر)

میخچه می تواند روی انگشتان پا، یا زیر پنجه پا و در اثر فشار کفش نامناسب بوجود بیاید .با توجه به اینکه در حین راه رفتن فشاری معادل سه برابر وزن بدن به پاهایتان وارد می شود. پس در نظر داشته باشید که پا در معرض فشارهای زیادی قرار می گیرد. یکی از اصلی ترین عواملی که می تواند موجب افزایش این فشارها به پا شود و احتمال صدمه زدن به پا را بالا می برد، استفاده از کفش نامناسب است. یکی از این صدمات وارده به پا می تواند تشکیل میخچه(بصورت یک برجستگی کوچک پوستی دردناک که در اطراف آن پوست به رنگ زرد درآمده دیده می شود) گردد.

مخچه پا

در واقع می توان گفت میخچه واکنشی است که پوست بدن در برابر فشارهایی که به صورت مستمر و به دلایل مختلف مثل تنگی کفش یا اضافه وزن به آن وارد می‌شود، به صورت برآمده و ضخیم شدن نشان می دهد . که وجود آن در پا می تواند موجب بروز اشکال در راه رفتن و لنگیدن شود .

یکی از اشتباهات رایجی که مشاهده می شود اشتباه گرفتن میخچه با پینه در پا می باشد گرچه ظاهر متفاوتی نسبت به هم دارند .تفاوت بروز میخچه و پینه در این است که پینه‌ معمولا سطح وسیع‌تری از پوست را به خود درگیر می‌کند و معمولا در قسمت‌هایی از کف پا که تماس مستقیم و مداوم با زمین دارد و تحت‌فشار زیاد قرار می‌گیرد، مثل پاشنه یا سینه‌ پا دیده می‌شود. اما میخچه محدوده بسیار کوچکی را درگیر می‌کند و معمولا برجسته است، در یک نقطه رشد می‌کند، ضخامت بیشتری دارد و احتمال نفوذ آن تا اعماق پوست بسیار زیاد است.

مطالب خواندنی : نکاتی که هنگام خرید کفش اسپرت باید توجه داشته باشید؟

دلایل مختلفی برای ابتلا به میخچه وجود دارد که بسیاری از آنها به دلیل بی‌احتیاطی و بی‌توجهی خودمان به وجود می‌آید. اگر نسبت به این موارد بی‌تفاوت باشید، به مرور شاهد درد مفصل انگشتان، التهاب، برآمدگی و سفتی پوست و دردهای نقطه‌ای در موضع میخچه خواهید بود .
مواردی که باعث ایجاد میخچه در پا می شوند نظیر :
تماس بیش از حد انگشتان پا با رویه کفش‌
پیاده‌روی طولانی و پی در پی
پوشیدن کفش‌ یا جوراب تنگ
پوشیدن کفش بدون استفاده از جوراب
عدم درمان قوس کف پا و افزایش فشار بر روی انگشتان و سینه‌ پا
استفاده بلند مدت از کفش پاشنه بلند به علت ایجاد فشار زیاد روی پنجه پا
تغییر شکل انگشت پا (مانند انگشت چکشی)
مالش و سائیدن مکرر پا روی یک سطح دارای برجستگی نامناسب در داخل کفش
تقسیم نامتعادل وزن روی کف پاها
استفاده از کفی های غیر استاندارد

shahparshoes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید