مقالات

ویژگی های کفش مناسب برای کودکان

اولین نکته در انتخاب یک کفش مناسب برای کودکان ، انتخاب درست سایز آن است. منظور از سایز هم، سایز طولی و عرضی کفش است.

معمولا کودکان در 14 – 15 ماهگی میتوانند روی پاهای خود بایستند و حتی چند قدمی هم راه بروند . در این زمان پدر و مادر باید یک کفش راحت برای کودک انتخاب کنند و اولین نکته در انتخاب کفش مناسب برای کودکان دقت به اندازه و سایز کفش میباشد تا پای کودک در آن راحت باشد.(کفش شهپر)

نکات مهم در انتخاب کفش مناسب برای کودکان

در انتخاب کفش مناسب برای کودکان باید دقت زیادی کرد اگر کفشی با اندازه و سایز نامناسب برای کودک انتخاب کنید میتواند تبعات بدی برای پای کودک داشته باشد. سایز کفش باید حدودا یک سانتیمتر از طول پای کودک و پنجه او بزرگتر باشد . زیرا اگر کفش کوچک تر باشد هم موجب قرمزی و فشرده شدن پای او می شود و به سختی به پای کودک می رود و سخت از پای او خارج می شود و هم، جلوی رشد پای کودک را می گیرد. از طرفی چنانچه کفش برای پای کودک گشاد باشد، باعث کاهش تعادل کودک حین راه رفتن و تاخیر در به راه افتادن او می شود.

نکات مهم در انتخاب کفش مناسب برای کودکان

نکته دیگری که باید به آن توجه شود این است که پای کودکان نسبت به پای افراد بزرگسال پهن تر است زیرا هنوز پای کودکان رشد کاملی نداشته و به تناسب نرسیده است پس در انتخاب کفش برای کودکان سعی کنید پهنای پای کودک را در نظر بگیرید وکفشی را انتخاب کنید که به دو طرف پا بخصوص در ناحیه قوس پا فشاری وارد نکند.

بهترین راه برای اطمینان از مناسب بودن سایز عرضی کفش، استفاده از زبانه آن است. معمولا وقتی کفش را به پا می کنید و بندهای آن را می بندید، زبانه کفش و سوراخ های ۲طرف کفش که جای عبور بند است، موازی هستند؛ اگر فاصله بین آنها بیش از اندازه زیاد باشد، کفش تنگ است و اگر کم باشد، کفش برای پای کودک شما گشاد است. همچنین کفش کودک باید کیفیت بسیار مطلوبی داشته باشد. این کیفیت، هم در استحکام کفش تاثیرگذار است و هم، می تواند سلامت پای کودک شما را در بالاترین سطح ضمانت کند.

اهمیت استحکام کفش

استحکام کفش در رده های مختلف سنی، به دلایل مختلف حائز اهمیت است. در سال های اول و دوم تولد کودک، از آنجا که کودک تازه شروع به راه رفتن کرده و تعادل کافی ندارد و دفعات زمین خوردنش زیاد است، انتخاب کفشی محکم که از استخوان های پای او محافظت کند، بسیار ضروری است.

اهمیت استحکام کفش

در ۲ تا ۷ سالگی، از آنجا که جنب و جوش ها و بازی های کودکانه در بالاترین سطح خود نسبت به سنین دیگر است، فاکتور استحکام، به عنوان عاملی که از پای کودک -خصوصا مچ پای او- در زمین خوردن های متعدد محافظت می کند، فاکتوری مهم در انتخاب کفش مناسب برای کودکان است.

مطالب خواندنی : چه زمانی کفش های دوی خود را تعویض کنید؟

کیفیت کفش در سلامت پای کودک نیز تاثیرگذار است. توصیه می شود تودوزی کفش کودک، از جنس چرم باشد. کفش پلاستیکی، باعث عرق کردن پای کودک می شود؛ از آنجا که کودک نوپا نمی تواند به خوبی راه برود، با افزایش تعریق و به دنبال آن، افزایش لیزخوردنهای پا داخل کفش، تعادل کودک حین راه رفتن کم شده و همین امر، تعداد دفعات زمین خوردن های او را زیاد می کند که این، می تواند نقطه شروع بروز مشکلات پا و کمر درکودک باشد. همچنین کفش پلاستیکی، میتواند موجب بروز حساسیت پوستی در پای کودک شود که راه حل آن، انتخاب کفشی با تودوزی و کفی چرم برای کودک است.

shahparshoes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید