مقالات

نکاتی که هنگام انتخاب کفش کار باید بدانید؟

کفش کار شاید برای خیلی از مردم مورد مهمی نباشد . اما برای افرادی که محیط کار کارگاهی دارند و با مصالح ساختمانی و یا کارگاههای تولیدی دیگر در ارتباط هستند و خطرات کاری زیادی متوجه آنها است کفش کار مناسب بسیار اهمیت دارد . در انتخاب کفش کار مناسب باید نکاتی را رعایت کرد مانند مقاومت و دوام . راحتی . اندازه که توجه به این موارد میتواند سلامت پا و بدن را در محیط کار بالا ببرد. در این مقاله به چند نکته در این زمینه اشاره شده است با ما همراه باشید.(کفش شهپر)

کفش کار

اگر شما تمام طول روز را در یک محیط صنعتی مشعول به کار هستید، کاری که نیازمند فعالیت و حرکت در تمامی فضای کارگاه است، مقاومت در برابر وسوسه داشتن کفش‌هایی باکیفیت متاسب، بسیار سخت و دشوار است. کفش‌هایی که آرامش را حین فعالیت به شما ارزانی می‌کند.

توجه داشته باشید که گام برداشتن و راه‌رفتن حین فعالیت در محیط کارگاهی، با قدم‌زدن در حالت عادی کاملا متفاوت است. به همین دلیل کفش‌های کار کاملا متفاوت با کفش‌های پیاده‌روی است. از این رو اگر شما در انبار آمازون مشغول به کار هستید و یا به عنوان یک کارگر در یک محیط کارگاهی اشتغال دارید، باید معیارهای مشخصی را در انتخاب کفش‌های‌تان به کار ببندید. به عنوان مثال کارگری که مشغول بتن‌ریزی است، باید الزانات این کار را در مورد استناندارد کفش‌های‌اش نیز مد نظر قرار دهد. اما متاسفانه کفش‌های کار کمی پیدا می‌شود که متناسب با شرایط محیطی کار و حرفه شما ساخته و پرداخته شده باشند.

بطور مثال در کفشی که ویژه برای کار در محیط‌های صنعتی طراحی شده‌است، جذب شوک وارده به کفش بر روی پاشنه متمرکز است. چرا که به لحاظ علمی، پاشنه نقطه‌ای از پاست که بیشتر ضربات وارده به آن بر این نقطه وارد می‌شوند.

حال جدای از متناسب بودن طراحی کفش‌ها با شرایط حاکم بر محیط کارگاهی و ایستادن و گام‌برداشتن بر روی سطوح بتنی، انتخاب جوراب‌های استناندارد نیز بخشی کاملا مجزا در ارتباط با این موضوع است. توجه داشته باشید شما تمام روز را کفش به پا دارید، از اینرو جوراب‌هایی را باید در نظر داشته باشید که نهایت راحتی و آسودگی را برای شما فراهم کند.  جوراب بامبو فارغ از قیمت نسبتا بالایی که دارد، گزینه شگفت‌انگیزی برای شما محسوب می‌شود.

باید توجه داشته باشید، استفاده از کفش‌های پیاده‌روی استاندارد موجب پراکنده شدن شوک بصورت کاملا یکنواخت در تمامی سطح بدن می‌شود. کفش‌هایی که دردهای حاصل از پیاده‌روی‌های طولانی مدت را ازبین می‌برند.

مطالب خواندنی : رابطه کفش و تاثیر آن بر روی روابط اجتماعی

اگر در انبار آمازون یا در محیط صنعتی مشغول به کار هستید باید از کفش های کار ساق بلندی که دارای قطعات فلزی در پشت و جلو هستند استفاده کنید .

اما اگر کار شما به گونه ای است که روی بتن راه می روید ویا مدت زیادی مجبور به ایستادن روی سطح بتنی هستید می توانید از کفش های کار اسپرت استفاده کنید توجه داشته باشید این نوع کفش ها به علت وزن زیاد مناسب پیاده روی های طولانی نمی باشند.

پاتکان-کفش-کار-فروش-کفش-قیمت-کفش-کفش-طبی-کفش-پرسنلی

جای تعجب نیست اگر با کفش پیاده روی روی بتن کار می کنید و پس از مدتی سریع خسته شده و دچار درد پا می شوید ، آیا فکر میکنید کفش کار مانند کفش پیاده روی می باشد؟

به لحاظ فنی خیر…

شاید در نظر اول اینطور به نظر برسد که کفش کار بسیار خسته کننده است اما دقت داشته باشید اشتباه در انتخاب کفش کار می تواند باعث درد پا ، کمر درد ،  ناراحتی پاشنه و حتی اسپاسم در زانو گردد.

پس چطور می توان یک کفش کار مناسب پیدا کرد و مشخصه های آن چیست ؟

به طور خلاصه،  ویژگی های اصلی یک کفش کار خوب به شرح ذیل می باشد :
سیستم قوس پشتی
جذب شوک به طور مساوی بر روی پای پا گسترش می یابد.
قوس مناسب در میانه کفی.
جلو سفت ( دارای نوار فلزی در پشت و جلو )

shahparshoes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید