دسته‌بندی نشده, مقالات

چرم طبیعی و چرم مصنوعی چه تفاوت هایی باهم دارند؟

ویژگی های چرم طبیعی

کفش های چرم طبیعی
بوی چرم

چرم طبیعی دارای بوی خاص خودش است که محصولات اصلی از طریق این بو قابل شناسایی هستند. اما باتوجه به اینکه هر گردی ، گردو نیست بازهم احتمال ساخت عطرهای مصنوعی برای بودار کردن چرم های مصنوعی وجود دارد .

قیمت چرم

قیمت چرم طبیعی بسیار بیشتر از انواع چرم مصنوعی است. اما بازهم ممکن است افراد سودجو چرم های مصنوعی را به قیمت چرم های طبیعی به فروش برسانند. هنگام خرید محصولات گرانقیمت باید حواس جمع بود و به خوبی محصول را برانداز کرد تا از عیوب احتمالی و اصل بودن محصول باخبر شوید.

کفش چرم طبیعی
خرید از فروشگاه معتبر

مهمترین گزینه برای خرید چرم اصل این است که از فروشگاه های معتبر چرم خریداری کنید که شناسنامه ی چرم را نیز همراه محصول در اختیارتان قرار می دهند .

جنس پشت چرم

هنگام خرید به درزهای دوخت دقت کنید، پشت چرم مصنوعی پرز دار است، در حالی که پشت پارچه های مصنوعی به صورت شبکه ای با نخ دوخته شده است، پس اگر نخ دیدید، دلیل بر تقلبی بودن چرم می باشد .

 

ضخامت ناهمگن

هنگامی که به قسمت ‌های مختلف چرم طبیعی دست می کشید، چرم یک دست نیست . بعضی قسمت ها نازک است و بعضی قسمت ها ضخیم‌. چون قسمت ‌های مختلف پوست دام ضخامت‌ های متفاوتی دارد. در حالی که چرم مصنوعی به دلیل اینکه با دستگاه درست می‌ شود، کاملا یکدست است .

انعکاس نور

هنگامی که چرم طبیعی را زیر نور بگیرید نور را یکدست منعکس نمی ‌کند و بعضی قسمت های آن مات و بعضی قسمت ها براق به نظر می ‌رسد .

 

چرم طبیعی

بافت و طرح روی چرم

به طرح روی چرم توجه کنید، چرم طبیعی دارای طرح های غیر تکراری و منحصر به فرد است. اگر روی چرم طرح های تکراری و قابل دنبال کردن دیدید، به احتمال خیلی زیاد چرم مصنوعی است .

تست شعله

چرم طبیعی به سادگی آتش نمی گیرد ، تغییر شکل نمی‌دهد و اگر شعله را تا مرحله سوختن پوست ادامه دهید بویی نظیر سوختن مو می دهد. لازم به ذکر است که چرم مصنوعی چون از پلاستیک تهیه شده است، در معرض حرارت به سرعت جمع شده، تغییر شکل می‌دهد و می سوزد.

لمس چرم

یکی از مهمترین نشانه‌ها برای تشخیص چرم مرغوب و طبیعی حس لمس آن است. چرم طبیعی همانند یک پوست واقعی برخلاف چرم مصنوعی حسی گرم به دست منتقل می‌کند. چرم مصنوعی سرد تر و سخت تر است. چرم طبیعی که عملیات کمتری روی آن انجام شده است نرم تر از نمونه های پروسس شده است و کیفیت بالاتری دارد .

مطالفب خواندنی : مدل های مختلف کفش زنانه را بشناسید؟

نادیده گرفتن رنگ، حتی چرم های رنگی نیز ممکن است طبیعی باشند
یک کفش چرم با رنگ آبی escortstars.chروشن ممکن است طبیعی به نظر نرسد ولی این به این معنی نیست که از چرم طبیعی ساخته نشده است. رنگ هم می تواند به چرم طبیعی و هم به چرم مصنوعی افزوده شود. بنابراین به رنگ اهمیتی ندهید و به احساس، بو و بافت چرم برای تشخیص طبیعی بودن آن توجه کنید .

ریختن کمی آب روی چرم، چرم طبیعی رطوبت را جذب می کند
اگر چرم مصنوعی باشد آب روی آن می ماند. ولی چرم طبیعی ظرف چند ثانیه آب را جذب می کند. زیرا چرم طبیعی به طور کامل ضد آب نیست .

shahparshoes

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید